adblock-plus

როგორც Financial Times იუწყება, უმსხვილესი საერთაშორისო კორპორაციები Google, Amazon, Microsoft და Taboola კონფიდენციალურად შეუთანხმდნენ კომპანია Eyeo-ს, რომელიც არის AdBlock Plus გაფართოების ავტორი. ეს უკანასკნელი პოპულარულ ბრაუიზერებში რეკლამის ბლოკირებას უზრუნველყოფს.

მწარმოებლის ინფორმაციით Google Chrome-ისა და Mozilla Firefox-ის გაფართოება უკვე 300 მილინზე მეტჯერ იქნა დაყენებული და აქტიურად გამოიყენება არასასურველი რეკლამის დაბოლკვისათვის 50 მილიონზე მეტი მომხმარებლის მიერ. ბაზარზე რეკლამის გაყიდვით, რომელიც 120 მილიარდად არის შეფასებული 2014 წლის მონაცემებით, დაკავებული კომპანიები მსგავსი ბლოკირებით სერიოზულად არიან შეწუხებული.

კოფიდენციალური კონტრაქტებით გადახდილი თანხის რაოდენობა, რომელიც მათ ჩართვას “თეთრ სიაში” უზრუნველყოფს გასაიდუმლოებულია. ამის შედეგად AdBlok Plus აღარ განახორციელებს ჩამოთვლილი პროვაიდერების რეკლამას ბრაუზერებში. როგორც პრაქტიკა აჩვენებს გაფართოებამ მუშაობა უკვე შეწყვიტა Bing-ის საძიებო სისტემის გვერდებზე, რომელიც Microsoft-ს ეკუთვნის.

გერმანულმა მედია ჰოლდინგმა RTL და ProSiebenSat.1-მა უკვე უჩივლეს Eyeo-ს რითაც სურთ, რომ მიიღონ ზარალის კომპენსაცია – მათთან შეერთებას აპირებს ფრანგული გამომცემლებიც. AdBlock Plus-ის დეველოპერების განცხადება კი შემდეგია: “ნებადართული რეკლამების სიაში ხვდებიან ის საიტები, რომლებიც აკამაყოფილებენ გარკვეულ კრიტერიუმებს, მათ შორის: “სარეკლამო შეტყობინების დამახინჯების არქონაა””

რა ღირს “ბლოკირების მოხსნა” უცნობია – ანონიმური წყაროებიდან ცნობილი ხდება, რომ რეკლამის განბლოკვის საფასური ნაჩვენები რეკლამიდან მოგების 30%-ს შეადგენს, რომელიც ამ პროგრამის გავლით არის გახსნილი”

PageFair და Adobe ყოველწლიურად აგროვებვენ სამომხმარებლო სტატისტიკას არასასურველი რეკლამის ბლოკირების მიმართულებით და მხოლოდ გასულ წელს ამ გაფართოებების მოხმარება 70%-ით გაიზარდა და საერთო ჯამში 144 მილიონი აქტიური მომხმარებელი ყავს.